آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

انتخاب بهترین رنگ کناف

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ 6 بازدید بدون دیدگاه
انتخاب بهترین رنگ کناف

اگر برای سقف ساختمانی از کناف استفاده شود، برای زیباتر شدن نمای آن می‌توان اقدام به رنگ‌آمیزی کناف کرد. در گذشته رنگ آمیزی سقف‌های کنافی چندان رایج نبود؛ اما امروزه می‌بینیم که اغلب افراد به دنبال مناسب‌ترین رنگ برای کناف هستند و این یعنی رنگ آمیزی کناف، زیبایی این متریال را افزایش می‌دهد. تصمیم به رنگ آمیزی سقف کناف آشپزخانه یا پذیرایی اولین اولین گام است؛ دومین گام انتخاب بهترین رنگ کناف خواهد بود. در انتخاب بهترین رنگ برای کناف به چه مواردی باید توجه داشته باشیم.
بهترین رنگ کناف سقف پذیرایی

اگر جنس سقف پذیرایی منزل شما از کناف است و تصمیم به رنگ آمیزی آن گرفته‌اید، احتمالا انتخاب رنگ یا نوع رنگ برایتان به یک دغدغه تبدیل شده است. پذیرایی مهم‌ترین بخش هر خانه است. به محض ورود به یک ساختمان مسکونی، اولین جایی که توجه را به خود جلب می‌کند، پذیرایی و جزئیات آن است. به همین خاطر انتخاب متریال درست برای سقف و دیوارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

کناف انواع متفاوتی چون کناف دیوار اداری دارد اما کناف سقف تنوع زیادی نداشته و به رنگ سفید است. اگر می‌خواهید زیبایی سقف منزل خود را دو چندان کنید، انتخاب بهترین رنگ برای کناف ضروری است. مناسب‌ترین رنگ برای کناف سقف پذیرایی رنگ‌های روشن و رنگ‌های ترکیبی است.

مناسب‌ترین رنگ برای کناف آشپزخانه

انتخاب رنگ کناف این محیط بهتر است متناسب با دیگر اجزای موجود در آشپزخانه صورت بگیرد. برای مثال کابینت‌ها بهترین گزینه موجود در آشپزخانه هستند که می‌توان رنگ کناف سقف را مطابق با آن‌ها انتخاب کرد. توجه داشته باشید که قرار نیست رنگ کناف سقف را درست هم‌رنگ با رنگ کابینت‌ها انتخاب کنید؛ بلکه رنگی باید انتخاب شود که هارمونی خوبی با دیگر بخش‌های این محیط داشته باشد.

بهترین رنگ برای کناف اتاق خواب

بهترین رنگ کناف سقف اتاق خواب، رنگ‌های ملایم و آرام است چرا که اتاق خواب محل استراحت بوده و نیابد با استفاده از رنگ‌های زیاد و پرحرارت، موجب ایجاد تنش در اتاق خواب شد. رنگ‌هایی چون گلبهی، خاکستری، کرم، لیمویی و سبز ملایم بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب هستند. اگر اتاق خواب، اتاق کودک است شاید بتوانید در انتخاب رنگ جسارت بیشتری به خرج دهید و از رنگ‌هایی با تناژ بیشتر مانند صورتی پررنگ استفاده کنید.

انواع رنگ برای رنگ آمیزی سقف کناف

از رنگ سقف که بگذریم، جنس رنگی که برای سقف کناف استفاده می‌شود نیز بسیار مهم است. همه نوع رنگی برای هر محیطی مناسب نیست. بنابراین هنگام انتخاب مناسب ترین رنگ برای کناف، ابتدا باید به کاربری سقف توجه داشته باشید. در ادامه راجع‌به انواع رنگی که می‌توانید برای رنگ آمیزی سقف از آن استفاده کنید بیشتر توضیح داده شده است.

مطالب بیشتر: نبشی سفید

سقف کاذب

رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف کناف

یکی از بهرین رنگ‌ها برای رنگ کاری کناف، رنگ‌های پلاستیک هستند. چه زمانی رنگ پلاستیک را انتخاب کنیم؟ زمانی که هزینه رنگ برایتان در اولویت است. اگر به دنبال اقتصادی‌ترین رنگ سقف هستید، توصیه ما رنگ آمیزی سقف با رنگ پلاستیک است. البته این موضوع مهم را فراموش نکنید که رنگ پلاستیک قابلیت شستشو ندارد. پس برای سقف مکان‌هایی که روزانه سقف باید شستشو شود، استفاده از رنگ پلاستیک اصلا توصیه نمی‌شود.

رنگ آکریلیک برای رنگ کاری سقف

آکریلیک را می‌توان بهترین رنگ کناف دانست. یکی از چالش‌هایی که در استفاده از سقف کناف اغلب با آن مواجه هستیم، ایجاد ترک‌‌هایی بر روی سقف است که نمای آن را زشت می‌کند. رنگ آکریلیک غلظت بالایی دارد به همین خاطر پوشش دهی خوبی داشته و از ایجاد ترک بر روی سقف کناف نیز جلوگیری می‌‌کند. از دیگر مزایای رنگ آکریلیک برای رنگ کاری کناف باید به موارد زیر اشاره کرد:

تنوع رنگی بالایی دارد.
بدون بو است.
مقاومت خوبی در برابر نور خورشید از خود نشان می‌دهد.
طول عمر بالایی دارد.
به سرعت خشک می‌شود.

این رنگ برای محیط‌هایی چون آشپزخانه بسیار مناسب است چرا که قابلیت شستشو دارد.

رنگ روغنی برای برای رنگ سقف کناف

از دیگر رنگ‌هایی که می‌توان آن را بهترین رنگ کناف سقف دانست، رنگ روغنی است. مهم‌ترین مزیت و ویژگی این رنگ که آن را در مقایسه با دیگر رنگ‌ها برتری داده است، قابلیت شستشوی آن است. اگر می‌خواهید سقف را با آب بشویید، بهترین گزینه رنگ روغنی است. البته که این نوع رنگ معایبی چون بوی تند یا طولانی بودن زمان مورد نیاز برای خشک شدن دارد اما با این وجود باز هم بهترین رنگ برای کناف سقف محسوب می‌شود.

مطالب بیشتر: سپری سقف کاذب

پروفیل کناف

خلاصه مطلب

بهترین رنگ برای کناف کدام است؟ اگر می‌خواهید زیبایی کناف‌های بکار برده شده در سقف را چندین برابر کنید، پیشنهاد برج صبا رنگ کاری کناف سقف است. مناسب ترین رنگ برای کناف از نظر نوع رنگ، رنگ روغنی، آکریلیک و رنگ پلاستیک است. برای رنگ آمیزی سقف کناف با متراژ بالا بهترین رنگ کناف، رنگ پلاستیک است چراکه قیمت مناسبی داشته و برای رنگ آمیزی در متراژ بالا مناسب است. بهترین رنگ کناف سقف محیط‌هایی چون آشپزخانه که نیاز به شستشو دارند نیز رنگ آکریلیک یا روغنی است که قابلیت شستشوی سقف رنگ آمیزی شده را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آن‌ها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی