آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

سقف آکوستیک

۱۲ تیر ۱۴۰۳ 113 بازدید بدون دیدگاه
سقف آکوستیک
سقف آکوستیک یک نوع سقف است که به منظور جذب صدا و کنترل انتقال آن طراحی شده است. این نوع سقف از پنل‌های آکوستیک تشکیل شده است که می‌توانند صداها را جذب کرده و از انتقال آنها به فضاهای دیگر جلوگیری کنند. سقف آکوستیک معمولاً در مناطق پر رفت‌وآمد و در اماکنی که عایق صوتی مهم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سقف در سینماها، سالن‌های مطالعه، استودیوها و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. از آنجا که کنترل صدا در این اماکن بسیار حائز اهمیت است، سقف آکوستیک به عنوان یک راه حل موثر برای بهبود کیفیت صوت و جلوگیری از انتقال صداها به فضاهای دیگر شناخته می‌شود.

قیمت سقف کاذب آکوستیک

یکی از عوامل موثر بر قیمت این سقف ، درجه کیفی و برند تایل های مورد استفاده می باشد. با افزایش کیفیت پنل آکوستیک سقف ، قیمت سقف کاذب آکوستیک نیز افزایش می یابد. پنل آکوستیک با درصد جذب مختلف تولید و عرضه می گردد که بر این اساس قیمت های متفاوتی دارند. متراژ اجرایی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه تمام شده خواهد بود. اجرت نصاب نیز موثر بوده و در تعیین قیمت سقف آکوستیک باید مدنظر قرار گیرد. غالبا قیمت سقف آکوستیک به صورت مترمربع ارائه می گردد.

 

نحوه اجرای سقف اکوستیک

برای اجرای سقف کاذب آکوستیک ، نیاز به شبکه های فلزی و پروفیل سازه می باشد. در اجرای این نوع از سقف کاذب از تایل گچی آکوستیک ، تایل چوبی ، ورق های آلومینیوم و … استفاده می گردد. بدین صورت که پس از زیرسازی و شبکه بندی سقف ، پنل آکوستیک سقف در درون شبکه بندی اجرا شده، قرار داده می شود. ابعاد پنل آکوستیک سقف غالبا ۶۰×۶۰ سانتی متر می باشد. تایل گچی آکوستیک از رایج ترین و متداول ترین تایل های مورد استفاده در آکوستیک کردن سقف است. تایل گچی آکوستیک با رده جذب صوتی مختلف تولید می گردد. پروفیل کناف

برای اجرای این سقف ، نبشی های گالوانیزه با توجه به خط تراز سقف کاذب نصب می گردند. سپس آویزهای سقف اجرا می شوند که محل و تعداد آنها وابسته به جنس سقف کاذب و تعداد روشنایی ها می باشد. پس از آن سپری ها نصب می گردند. بدین منظور از سپری های T3600 ، T1200 و T600 استفاده می شود. در ادامه نیز تایل های آکوستیک  در درون زیرسازی انجام شده، جاگذاری می شوند.

 

مزایای سقف آکوستیک

آکوستیک کردن سقف ، موجب افزایش آرامش و کاهش سر و صداهای مزاحم می شود. تنوع در طرح و رنگ سقف کاذب اکوستیک پاسخگوی سلایق مختلف بوده و زیبایی چشم نوازی به فضا می بخشد. در صورت استفاده از تایل های رنگی دیگر نیازی به رنگ آمیزی سقف نخواهد بود. این امر موجب کاهش هزینه های مربوط به رنگ آمیزی می گردد.

از دیگر مزایای اجرای سقف آکوستیک ، امکان پوشاندن تاسیسات سقف می باشد. این ویژگی نمای بهتری از سقف را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، در صورت آسیب دیدگی تاسیسات، دسترسی به آنها آسان تر بوده و به راحتی با برداشتن تایل ها می توان به فضای بالای سقف کاذب دسترسی یافت. پس از اتمام کار نیز تایل ها در جای خود قرار داده می شوند.

در صورت آسیب دیدگی یکی از تایل ها، تنها لازم است که همان تایل تعویض و جایگزین شود. از دیگر مزایای آن، کاهش ارتفاع سقف در سازه های با ارتفاع سقف بلند می باشد، علاوه بر این موجب کاهش مصرف انرژی نیز می گردد. نبشی سفید

 

اجرای این سقف کاذب ، موجب کاهش هزینه های مربوط به روشنایی فضا می گردد. زیرا این سقف در مقایسه با سقف های معمولی، نور را بازتاب داده و از این رو موجب روشن تر شدن محیط می شود. همچنین دوام و طول عمر آن بالا بوده و از این نظر نیز بصرفه می باشد. سهولت و سرعت اجرا را نیز می توان از دیگر مزایای سقف اکوستیک برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی