آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

کناف مناسب سقف کوتاه

۳۱ تیر ۱۴۰۳ 82 بازدید بدون دیدگاه
کناف مناسب سقف کوتاه

خرید کناف یکی از گزینه‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی منازل، دفاتر کار و فضاهای سرپوشیده است. کناف، به عنوان یک جایگزین مدرن برای گچبری سنتی، امکانات بسیاری را ارائه می‌دهد. این مواد ساختمانی به صورت تخته‌های آماده یا پانل‌های گچی تولید می‌شوند و به راحتی قابل نصب و نصب مجدد هستند.

استفاده از کناف به شما امکان می‌دهد تا با الگوها و طرح‌های مختلف، فضای داخلی خود را زیبا و منحصر به فرد کنید. علاوه بر این، کناف دارای خصوصیات عایق‌بری و جذب صدا است که می‌تواند به بهبود کیفیت صوت و حفظ حرارت در فضا کمک کند.

قبل از خرید کناف، مهم است که ابعاد و نیازهای فضای مورد نظر خود را مشخص کنید. همچنین باید به نکات فنی مانند نوع و ضخامت کناف، نحوه نصب و هزینه‌های مربوط به نصب آن توجه کنید. با توجه به این موارد، می‌توانید انتخاب مناسبی برای خرید کناف برای فضای خود داشته باشید.

کناف چیست؟

کناف به سازه های گالوانیزه و آماده ای گفته میشود که سطح آنها با صفحات سیمان یا گچ پوشیده میشود و قابلیت انعطاف در جهات مختلف را دارد. صفحات سقف کناف بسیار سبک است به همین علت در صورت بروز زلزله آسیب جدی و شدیدی به ساکنین نمیرسد. همچنین کناف مقاومت ساختمان را در برابر زلزله افزایش میدهد.

پروفیل کناف

مزایای کناف

  • سبک بودن: کناف باعث میشود به راحتی قابل حمل باشد و به سرعت توسط کارگران نصب شود. پس سرعت انجام پروژه شما چندین برابر میشود.
  •  صرف جویی در هزینه: در وقت و هزینه شما صرفه جویی میشود. زیرا از کارگران کمتری استفاده میشود و به علت آماده بودن صفحات پروژه به سرعت پیش میرود.
  • قابل انعطاف بودن: همچنین قابل انعطاف بودن ورقه های کناف به شما این اجازه را میدهد که طرح و مدل های دلخواه را بر روی آن پیاده سازی کنید.
  • نورپردازی: یکی دیگر از مزایای کناف امکان نور پردازی داخل آن است که این نور پردازی در شب جلوه ای زیبا به محیط منزل شما میبخشد و زیبایی منزل و دکوراسیون شما را چند برابر نشان میدهد. میتوان از نورهای رنگی در داخل کناف ها استفاده کرد و برای تنوع بعد از مدتی رنگ را عوض کرد. این حالت به شما این قابلیت را میدهد که در جشن ها و مهمانی ها از آن استفاده کنید و میهمانان خود را متحیر کنید.
  • صداپردازی: گزینه ای دیگری که استفاده از کناف به شما میدهد قرار دادن سیستم صوتی و اسپیکر در داخل کناف و وصل کردن آن به تلوزیون یا ضبط صوت شما است. در این حالت هنگام تماشای فیلم یا موزیک شما صدا را از تمام جهات میشنوید.
  • پوشاندن تاسیسات: شاید بهترین مزیت استفاده از کناف پوشاندن تاسیسات به کار رفته در سقف یا دیوار، مانند لوله کشی آب یا سیم کشی های برق باشد. با استفاده از کناف شما به راحتی میتوانید این تاسیسات را بپوشانید و جلوه ای زیبا به منزل یا دفتر کار خود بدهید. همچنین در صورت ترکیدن لوله یا پوسیدگی سیستم برق کشی دیگر نیازی به خراب کردن کامل سقف نیست و فقط آن بخش مورد نظر از کناف را جدا کرده تاسیسات را تعمییر میکنیم و سپس به کمک استادکار، دوباره کناف را نصب میکنیم. بدون اینکه به قسمتی از سقف و منزل آسیب وارد شود.
  • عایق صدا بودن: با توجه به مصالح به کار رفته در صفحات کناف، آنها میتوانند به صورت عایق صدا عمل کنند و درصورت استفاده شما میبینید که صدا به طبقات دیگر کمتر نفوذ میکند.
  • قابلیت خشک شدن سریع: با توجه به این که صفحات کناف از قبل آماده شده است نیازی نیست پس از نصب به آنها زمان بدهیم برای خشک شدن. در صورتی که در روش قدیمی برای خشک شدن گچ های به کار رفته در گچ بری ها باید مدت زمان زیادی را هدر میدادیم.

نبشی سفید

اجرای کناف

برای اجرای کناف احتیاج به یک قاب یا فریم آهنی داریم که به سقف متصل شود. به این کار شاسی کشی میگویند و پنل های صفحات گچی یا سیمانی کناف روی آن ها قرار می گیرد.

انواع کناف

صفحات روکش دار کناف به چهار نوع تقسیم میشوند:

صفحات معمولی کناف

صفحات مقاوم در برابر رطوبت

صفحات مقاوم در برابر آتش سوزی و حریق

صفحات مقاوم در برابر رطوبت و حریق

کناف مناسب سقف کوتاه

وقتی از کناف استفاده میکنیم صفحات گچی کناف در کمترین حالت ۸الی ۱۰ سانتی متر از سقف فاصله میگیرند که همین باعث میشود سقف شما کوتاه تر بنظر برسد که البته این مورد برای سقف های بلند خیلی مشهود نیست و حتی شما میتوانید از چند صفحه کناف برای وسط سالن پذیرایی استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای کناف مناسب سقف کوتاه این است که از صفحات کناف در اطراف سقف سالن پذیرایی یا اتاق خواب استفاده کنید و فضای وسط را خالی نگه دارید. این کار به شما کمک میکند که از کناف در دکور کردن منزل خود استفاده کنید، ولی در عین حال سقف کوتاه منزل خود را کوتاه تر نشان ندهید. برای نور پردازی در کناف های سف های کوتاه بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید که باعث بزرگتر نشان دادن فضای شما شود. اجرای کناف در منازل کوچک با متراژ پایین و یا سقف های کوتاه نیازمند تجربه و مهارت زیادی است پس از استادکار خوب و با تجربه کمک بگیرید و از متریال با کیفیت استفاده کنید. ظریف کار کردن در فضاهای کوچک برای تمیز و شکیل به نظر رسیدن کناف بسیار مهم است.

نتیجه گیری

استفاده از کناف در هر محلی باعث ایجاد فضایی زیبا و مدرن میشود. استفاده از کناف محدودیتی ندارد و شما با توجه به متراژ منزل یا دفتر کار خود باید کناف مورد نظر را انتخاب کنید. فقط توجه به این نکته ضروری است که به علت نصب صفحات کناف و سازه های زیری آن،کناف باعث میشود مقداری سقف شما کوتاه تر از حالت واقعی به نظر برسد. به همین علت بهتر است برای محل هایی با سقف کوتاه از کناف هایی ظریف استفاده کنید و وسط سقف را خالی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی