آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

فرق ترمووال با ترموود

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ 1 بازدید بدون دیدگاه
فرق ترمووال با ترموود

متریال ترموود چیست؟

ترموود نوعی چوب است که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. این محصول با استفاده از مکانیزم تخصصی و پیشرفته، در معرض حرارت زیادی قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز از دوام و استحکام بالایی برخوردار است؛ اما برای ساخت این محصول، هیچ گونه مواد شیمیایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از چوب ترموود می‌توان انواع دکوراسیون و مصالح مدرن و خاصی را طراحی و تولید کرد که جلوه خاصی به فضا بدهند، چرا که ترموود در انواع رنگ و طرح، از ثبات بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز می‌تواند جلوه خود را برای سالیان طولانی حفظ کنند. این چوب جایگزین مناسبی برای انواع چوب‌های اشباع شده است، چرا که هیچ زیان و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

مطالب بیشتر: پروفیل کناف
ویژگی‌های دیوارپوش ترموود

ترموود با وجود مزایا و قابلیت‌های زیادی که دارد توانسته‌ توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند؛ اما از سایر مشخصات چوب ترمو که فرق ترمووال با ترموود را واضح‌تر می‌کند، می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

در ساخت آن از هیچ صمغ مضری استفاده نشده‌است.
از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نفوذ آب برخوردار است.
در مقابل تشعشعات مضر خورشید، مقاومت بالایی دارد.
عایق خوبی در برابر رطوبت است.
قیمت ترموود بسیار مقرون به صرفه است.
در مراحل ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.
در انواع ابعاد، رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و متنوع در بازار موجود است.
از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.
در برابر نفوذ حشرات، قارچ‌ها و… مقاومت بالایی دارد.
نصب و اجرای آن نسبت به سایر مصالح زحمت و زمان بیشتری نیاز دارد.
از وزن سبکی برخوردار است.
به دلیل وجود قابلیت بازیافت، با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

کاربرد دیوارپوش ترموود

به طور معمول چوب ترموود طی فرآیند‌های مختلفی به آن اعمال می‌شود به متریال‌های گوناگون دیگری تبدیل می‌شود که بسته به فرایندی که برای ترمو کردن چوب به کار گرفته می‌شود، کاربردها و موارد استفاده متنوعی را در بر می‌گیرد؛ اما معمولا این محصول در دو نوع ساخته می‌شود که هر یک برای قسمت خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای زیر باز هم فرق ترمووال با ترموود را برای‌تان بیشتر شفاف‌سازی می‌کند:

نمای ساختمان
قفسه چوبی و کتابخانه
مبلمان، میز و صندلی
راه پله چوبی
فضای اطراف استخر و سونای خشک
کفپوش و نرده
سقف کاذب و پارتیشن

سقف کاذب
متریال ترمووال چیست؟

دیوارپوش ترمووال چیست؟ ترموود یک نمونه از انواع چوب است که اصطلاحا چوب ترمو نام گرفته است. ترموود کاربردها و مزایای بسیاری دارد که در طراحی و ساخت سازه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه محصولات جدید و مدرن‌تری برای طراحی و ساخت دیوار دفاتر و منازل استفاده می‌شود که ترمووال نام دارد.

به عبارتی دیگر، یکی از نمونه‌های فرآوری شده از چوب ترموود، دیوارپوش یا ترمووال نام دارد که زیبایی خاصی به خانه شما یا محل کارتان می‌بخشد.

این دیوارپوش از جنس پلی استایرن یا PVC است که از مقاومت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل نیز برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی جزء یکی از بهترین متریال‌ها به شمار می‌آید. ظاهر ترمووال درست مشابه به چوب است؛ به همین دلیل نیز گرما و زیبایی چوب را به افراد منتقل می‌کند. تمامی این موارد باعث شده که ترمووال، کاربرد‌های زیادی در صنعت دکوراسیون، مخصوصا در دکوراسیون داخلی داشته باشد. این محصول در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها تولید و به بازار عرضه شده‌‌است و در دسترس عموم قرار گرفته‌است.
ویژگی‌های دیوارپوش ترمووال

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سازه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت آن در مقایسه با ترموود، اقتصادی‌تر است.
قابل انعطاف است.
ابعاد و اندازه آن ثابت است.
از خاصیت ضد قارچی، کپک و حشرات برخوردار است.
عایق حرارتی است و قابلیت اشتعال ندارد.
برای فضاهای کوچک، اندازه‌های کوچکتری دارد.
رنگ‌بندی قسمت پشت و زیرسازی آن ثابت است.
قابلیت شستشو دارد.
ضد آب و عایق رطوبت است.
در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشد.
نصب و اجرا آن، راحت و بی دردسر است.
مواد آن در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است.

کاربردهای دیوارپوش ترمووال

از کاربردهایی که فرق ترمووال با ترموود را بیش از پیش برایمان شفاف می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزیین دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت تخت خواب
قابل نصب برای فضای اطراف شومینه، راهرو‌ها و سرویس بهداشتی برای زیباتر کردن فضا
طراحی آلاچیق یا نمای چوبی ساختمان
طراحی سونا و جکوزی
رستوران‌ها یا کافی‌شاپ‌ها

فرق ترمووال با ترموود

حال که توانسته‌اید درک درستی از کاربردها و ویژگی‌های ترموود و ترمووال داشته باشید، بهتر است که از جزئی‌ترین تفاوت‌های میان ترمووال و ترموود نیز آگاه شوید. چوب ترموود از درخت کاج تهیه می‌شود که اکثرا از کشور روسیه به ایران وارد می‌شود، در حالیکه ترمووال از چوب پلاست یا چوب ترمو تهییه می‌شود. ترموود درست مانند نامی که دارد، موجب انتقال حس طبیعی و گرمای موجود در طبیعت، به محیطی که با چوب ترمو طراحی شده‌است، می‌شود. در ادامه به فرق ترمووال با ترموود به طور جزئی می‌پردازیم:

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که این دو با هم دارند، بحث قیمت آن‌ها است. قیمت چوب ترموود از ترمووال بیشتر است، چرا که ترمووال‌ها بیشتر یک نوع روکش هستند که در انواع طرح‌های چوبی طراحی شده‌اند. علاوه بر آن، فاصله میان نوارهای چوب در ترمووال ثابت و غیر قابل تغییر می‌باشد.
رنگ پشت ترمووال، رنگ ثابتی است و نمی‌توان آن را تغییر داد. اکثر دیوارپوش‌های ترمووال، پشت آن‌ها مشکی رنگ است. اما به طور کل چوب ترمووال از رنگ‌بندی بسیار متنوعی برخوردار است، به طوری که می‌توان بسته به نوع دکوراسیون و تم رنگی به کار رفته شده در ساختمان، ترمووال مورد پسند خود را انتخاب کرد و هارمونی خاصی به فضای مد نظر بخشید.
در مرحله نصب و اجرای هر کدام از این دو مصالح، به ابزارهای خاصی برای نصب نیاز خواهید داشت. اما به طور کل، نصب ترمووال به دلیل طراحی ثابتی که دارند، بسیار از نصب ترموود راحت‌تر است.
اگر برای دکوراسیون فضای مورد نظر دیوارپوش ترموود را انتخاب کنید، ابعاد آن را مد نظر داشته باشید. در واقع می‌توانید ترموودها را با ابعاد 42*42 یا 9*42 با هر اندازه‌ای که مدنظرتان است، بسازید. شما می‌توانید فاصله میان دیوار پوش چوب ترمو را را با فواصل دلخواه و یکسان تنظیم کنید و بسازید، که این ویژگی برای نورپردازی قسمت‌های پشت دیوار پوش می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا با هر مقدار و رنگی، مطابق با سلیقه خود نورپردازی خاصی برای پشت دیوار پوش تعبیه کنید.
یکی دیگر از ویژگی‌ها و فرق ترمووال با ترموود، طول شاخه‌های ترموود است. طول شاخه‌های این محصول، با ابعاد 3 و 4 متری در بازار موجود می‌باشد. این ویژگی کمک می‌کند تا دیوارهایی که ارتفاعی به اندازه 3 متر یا بیشتر دارند، ترموود برایشان مناسب‌تر و کاربردی‌تر باشد. اما ترمووال‌ها، در اندازه‌هایی با طول 2.80 و عرض 60 سانتی‌متر در بازار موجود می‌باشند، به همین دلیل امکان استفاده از ترمووال‌ها برای فضاهای مرتفع و دیوارهای بلند وجود ندارد.

به هر حال در نهایت پس از برآورد تمامی تفاوت‌های میان ترمووال و ترموود، این شما هستید که باید متناسب با سلیقه، میزان بودجه، نوع دکوراسیون و… خود بهترین متریال را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی