آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

شاسی کشی کناف به چه صورت می باشد؟

۲۷ تیر ۱۴۰۳ 29 بازدید بدون دیدگاه
شاسی کشی کناف به چه صورت می باشد؟

شاسی کشی کناف و زیر سازی کناف

برای اجرای مدل سقف کاذب کناف، ابتدا باید زیرسازی کناف را انجام دهید. زیرسازی کناف شامل اصول و نکات فنی مختلفی است که باید رعایت شود. این عوامل شامل فاصله آویز در کناف، ارتفاع استاندارد کناف، وزن زیرسازی کناف و سایر موارد مرتبط است. در مقاله خود قصد دارید روش شاسی کشی کناف را بررسی کنیم.

شاسی کشی کناف چه اهمیتی دارد؟

ورق‌های گچی که قسمت ظاهری و رویه آن به حساب می آیند، جلوه زیبایی را در نمای سقف به وجود می آوردند و می‌توان برای آن‌ها نورپردازی گذاشت. همچنین امکان استفاده از کناف به صورت تزئینی و با شکل‌های هندسی وجود دارد.

نبشی سفید

این ورق‌های گچی وزن دارند و باید در فاصله صحیح از سقف سازه و به درستی نصب شوند. به همین علت اجرای شاسی کشی کناف و شاسی‌‌کشی‌هایی که بتواند وزن این ورق‌ها را با ایمنی مناسب تحمل کند، بسیار اهمیت دارد. پس شاسی کشی کناف باید با دقت و با توجه به اصول و نکات مهندسی انجام شود.

سازه کناف که با استفاده از بعضی مصالح ساختمانی به وجود می آید، باید بتواند امنیت و پایدار بودن خود را در طول زمان حفظ کند. علاوه بر آن باید در برابر اتفاقاتی مثل انبساط و انقباض و زلزله، محکم کاری شده باشد. اجرای اصولی و دقیق شاسی کشی کناف، به طور مستقیم بر ظاهر و کیفیت نهایی کار تاثیر می‌گذارد.

در صورتی که شاسی کشی کناف اشتباه،‌ غلط و آسیب دیده باشد و ورق‌های گچبری به طور یکپارچه و تراز نباشند، سقف، سطحی یکنواخت و با بیرون‌زدگی دارد.

چه ابزار و مصالحی برای شاسی کشی کناف استفاده می شود؟

  • نبشی‌های شاسی
  • گچ و نخ یا لیزر
  • تراز
  • پیچ و مهره یا میخ کوبشی
  • مهاربند فلزی
  • مته
  • آچار
  • قیچی فلزبر
  • آویزریسمان
  • گیره

روش شاسی کشی کناف چگونه است؟

شاسی کشی کناف یکی از مراحل مهم برای ایجاد سقف و دیوار کناف است که برای محکم کاری و ثبات سازه انجام می‌شود. در این روش از نبشی‌های فولادی به عنوان شاسی برای متصل کردن صفحات کناف به یکدیگر و به سازه اصلی استفاده می‌شود.

مراحل شاسی کشی کناف عبارت اند از:

مشخص کردن محل شاسی ها

با توجه به نوع و ابعاد کناف، محل مشخص قرارگیری شاسی‌ها روی سقف یا دیوار با استفاده از گچ و نخ یا لیزر تعیین می‌شود. فاصله استاندارد بین شاسی‌ها برای دیوارهای کناف ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و برای سقف‌های کناف ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر است.

اتصال نبشی‌های شاسی

نبشی‌های شاسی به طور عمودی یا افقی با توجه به نوع کاربرد آن ها در محل‌هایی که از قبل مشخص شده اند نصب می‌شوند.

برای اتصال شاسی‌ها به سازه اصلی از پیچ‌های خودکار و یا میخ‌های کوبشی استفاده می‌شود.

سقف کاذب

یک اندازه کردن شاسی‌ها

با استفاده از تراز و ابزارهای اندازه‌گیری، شاسی‌ها کاملا دقیق اندازه هم و در یک سطح قرار داده می‌شوند. این امر برای به وجود آوردن سطحی صاف و یکدست برای نصب صفحات کناف بسیار مهم است.

نصب مهاربندها

برای بالا رفتن محکم کاری و ثبات سازه کناف، از مهاربندهای فلزی در بین شاسی‌ها استفاده می‌شود.مهاربندها به صورت ضربدری یا عمودی بین شاسی‌ها نصب شده و با پیچ و مهره به آن ها وصل می‌شوند.

نصب آویزها

در مواردی که از کناف برای ایجاد سقف کاذب استفاده می‌شود، از آویزهایی برای متصل کردن شاسی‌ها به سقف اصلی استفاده می‌شود.

نوع و تعداد آویزها با توجه به وزن و ابعاد سقف کاذب مشخص می شود.

مزیت های شاسی کشی کناف

  1. محکم کاری و ثبات بالا: شاسی کشی کناف، سازه‌ای با استحکام بالا و باثبات را برای دیوارها و سقف‌های کاذب به وجود می آورد که می‌تواند تا حدودی وزن را تحمل کند.
  2. سطح صاف و یک اندازه: با تراز کردن دقیق شاسی‌ها، سطحی صاف و یکدست برای نصب پنل‌های گچی کناف به‌ وجود می آید.
  3. امکان به وجود آوردن طرح‌های مختلف: شاسی کشی کناف، انعطاف‌پذیری زیادی برای به وجود اوردن طرح‌های متنوع و پیچیده در دیوارها و سقف‌های کاذب دارد.

کلام اخر

شاسی کشی کناف یک فرآیند مهم در نصب و اجرای سیستم های کناف است. با رعایت نکات کلیدی ذکر شده در بالا، می توانید شاسی کشی کناف را به درستی انجام دهید و از استحکام و ثبات سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

پروفیل کناف

با انجام صحیح شاسی کشی کناف، می توانید از مزایای سیستم های کناف مانند عایق صدا و حرارت، زیبایی و سهولت اجرا بهره مند شوید.

اگر در انجام شاسی کشی کناف تجربه کافی ندارید، توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید. با مطالعه دستورالعمل های نصب و استفاده از سیستم های کناف، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شاسی کشی کناف و سایر مراحل نصب و اجرا کسب کنید.

سوالات متدوال

  1. چرا شاسی کشی کناف مهم است؟
    از آنجایی که شاسی کشی کناف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد می توان به عواملی نظیر استحکام و ثبات سیستم کناف، عایق مناسب برای صدا و حرارت و… اشاره نمود.
  2. چه زمانی باید از یک متخصص برای شاسی کشی کناف کمک گرفت؟
    اگر در انجام شاسی کشی کناف تجربه کافی ندارید، توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین، اگر پروژه شما پیچیده باشد یا مساحت زیادی را شامل شود، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  3. نکات ایمنی هنگام شاسی کشی کناف چیست؟
    از مهم ترین نکات می توان به استفاده از عینک و دستکش ایمنی، توجه به خطوط برق و لوله های آب و… اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی