آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

سقف کاذب مشبک

۱۲ تیر ۱۴۰۳ 113 بازدید بدون دیدگاه
سقف کاذب مشبک
سقف کاذب مشبک یک نوع سقف است که با استفاده از آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می‌شود. برای اجرای این نوع سقف، ابتدا آویزهای سقف نصب می‌شوند و سپس تایل‌ها به صورت وزنی در زیرسازی شبکه‌ای سقف قرار می‌گیرند. اغلب از تایل‌های با ابعاد ۶۰×۶۰ سانتیمتر برای این منظور استفاده می‌شود. تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سقف کاذب مشبک شامل نبشی تراز، سازه سپری، گیره تایل و غیره می‌باشد.

قیمت سقف کاذب مشبک

قیمت سقف کاذب مشبک به عوامل متعددی وابسته می باشد. جنس تایل های مورد استفاده یکی از این عوامل است. علاوه بر این، نوع تایل از نظر ساده و یا آکوستیک بودن، تعیین کننده هزینه تمام شده سقف کاذب مشبک می باشد. متراژ کار نیز بر روی هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود. با افزایش متراژ، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی و شبکه بندی سقف و همچنین تعداد تایل های مصرفی افزایش یافته و در نتیجه هزینه ها نیز افزایش می یابد. از عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت سقف کاذب مشبک می توان به اجرت نصاب اشاره نمود. پروفیل کناف

 

انواع تایل های مورد استفاده در سقف کاذب مشبک

تایل های مورد استفاده در اجرای سقف مشبک ، از نظر جنس به انواع گچی، پلکسی گلس، آلومینیومی، پی وی سی، چوبی و … دسته بندی می شوند. تایل گچی یکی از پرکاربردترین تایل ها در اجرای این سقف می باشد که در دو نوع ساده و آکوستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از تایل های با روکش آلومینیوم برای اجرای این نوع سقف در فضاهای مرطوب و با احتمال تعرق، انتخاب مناسبی می باشد. از تایل های پی وی سی می توان در فضاهای مختلف همچون آشپزخانه و یا حتی به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی استفاده نمود. تایل های پی وی سی در برابر رطوبت مقاوم بوده و شستشو و تمیز کردن آن به راحتی امکان پذیر است.

تایل های پلکسی گلس از نوعی پلاستیک فشرده ساخته می شوند و ظاهری شبیه به شیشه دارند. تایل های پلکسی گلس این سقف کاذب ، امکان نورپردازی از بالای سقف را فراهم نموده و ظاهری زیبا به سقف می بخشد.

استفاده از تایل های چوبی ، از دیگر گزینه های انتخابی برای اجرای این نوع از سقف کاذب می باشد. تایل های چوبی جلوه ای زیبا به فضا بخشیده و موجب القای حس گرمی و صمیمیت در بیننده می گردد.

 

 

نحوه اجرای سقف کاذب مشبک

به منظور اجرای سقف مشبک ، در مرحله اول خط تراز سقف کاذب مشخص شده و نبشی تراز با تجهیزات مناسب در محل مورد نظر نصب می گردد. در ادامه محل اجرای آویز بر روی سقف اصلی را مشخص می نمایند. پس از نصب آویزها، سپری باربر از نوع T3600 به آن متصل شده و سپس سپری فرعی T1200 در جهت عمود بر آن نصب می گردد.

در ادامه نیز سپری فرعی دوم از نوع  T600، به صورت عمود بر سپری قبلی ، بر روی آن نصب می گردد. پس از اتمام زیرسازی، تایل های پیش ساخته به صورت شطرنجی و یکی در میان جاگذاری می شوند. با انجام این کار نشست اولیه تحت اثر وزن تایل ها ایجاد می گردد. در مرحله بعدی اجرای سقف کاذب مشبک ، سطح را رگلاژ کرده و تایل های باقی مانده سقف نصب می شوند. سپری کلیک

 

مزایای این سقف

نگهداری و تعمیر آسان از مهم ترین مزایای سقف کاذب مشبک محسوب می گردد. به طوری که در صورت آسیب دیدگی و یا شکستگی تایل ها، تنها نیاز به تعمیر و جایگزینی همان تایل بوده و نیازی به تعمیر کامل سقف نمی باشد. همچنین سرعت اجرای آن بالا بوده و از نصب آسانی برخوردار است.

در اجرای سقف مشبک امکان استفاده از تایل های عایق صوتی وجود دارد و با اجرای آن می توان از نفوذ صداهای مزاحم جلوگیری نمود. همچنین در صورت استفاده از تایل های روکش دار و یا پیش رنگ شده، دیگر نیازی به رنگ آمیزی سقف نبوده و این امر علاوه بر کاهش زمان اجرا، موجب حذف هزینه های مربوط به رنگ آمیزی سقف می گردد. سهولت در دسترسی به تاسیسات بالای سقف ، از دیگر مزایای اجرای آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی