آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

احتمال برقراری ثبات در بازار آهن آلات

۱۹ تیر ۱۴۰۳ 116 بازدید بدون دیدگاه
احتمال برقراری ثبات در بازار آهن آلات

در دومین روز پس از انتخاب ریاست جمهوری، قیمت آهن آلات در شرایطی روند نزولی در پیش گرفت ولی قیمت آهن اسفنجی در تالار صنعتی بورس کالا افزایشی بود. پیش‌بینی می‌شود که بازار فولاد تا پایان مرداد ماه در ثبات قیمتی قرار بگیرد. از سوی دیگر، نرخ ارز در بازار آزاد که در روز اول کاهشی شده بود، مجددا وارد کانال 60 هزار تومان شد. معاملات در رینگ کاهشی رقم خورد و نرخ محصولات فولادی و آهنی تحت تاثیر قرار گرفت. عدم ثبات بازار و پیش‌بینی نوسانات احتمالی موجب کاهش تقاضا برای محصولات و کاهش میزان تولید و عرضه شده است. صنایع فولادی همچنان با معضل قطعی برق روبرو هستند و تغییرات دولت جدید نقش مهمی در حل این مشکلات خواهد داشت.

حرکت بورس کالا خلاف جهت بازار

روز گذشته 16 تیر ماه رینگ فیزیکی بورس کالا میزبان 277 هزار تن آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه زنجیره فولاد بود که با ثبت تقاضای 0.4 برابری نسبت به عرضه در پایان روز 28 درصد عرضه‌ها با میانگین قیمت موزون 12 هزار و 131 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. به عبارت بهتر قیمت پایه آهن اسفنجی نسبت به هفته گذشته 0.03 افزایش داشت. این در حالی است که قیمت محصولات فولادی روند کاهشی را در پیش گرفت. در معاملات تالار فیزیکی بورس کالا روز شنبه کمترین میزان نسبت حجم معامله به عرضه در سال جاری رقم خورد و فقط 28 درصد از حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت که خاموشی‌ها در واحدهای احیا موجب شده تا این محصول ابتدایی زنجیره فولاد با استقبال قابل توجهی مواجه نشود.

پروفیل کناف

با وجود افزایش نسبی قیمت آهن اسفنجی نرخ محصولات فولادی در بازار آزاد روز 17 تیر ماه روند نزولی در پیش گرفتند. از این رو قیمت میلگرد آجدار تولید میانه 0.4 درصد افت را به ثبت رساند و همچنین میلگرد ظفر بناب و نیشابور بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. قیمت پروفیل ساختمانی نیز با افت قیمت 100 تا 500 تومان به ازای هر کیلوگرم همراه بود و پروفیل اصفهان نیز بدون تغییر قیمت به فروش رسید. همچنین قیمت ورق سیاه نیز در بازار ثابت ماند. تیرآهن شرکت ذوب آهن نیز با خداکثر افت قیمت 100 هزار تومانی همراه بود و قیمت تیرآهن سایر شرکت‌ها نیز ثابت ماند.

سپری سقف کاذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی