آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

پروفیل گالوانیزه چیست

۴ دی ۱۴۰۲ 163 بازدید بدون دیدگاه
پروفیل گالوانیزه چیست

پروفیل گالوانیزه چیست؟

  پروفیل گالوانیزه چیست؟  تولید پروفیل‌های گالوانیزه یا گالوانیزاسیون پروفیل فولادی، یک فرآیند شیمایی، الکتریکی یا مکانیکی است که در آن پوشش محافظ (معمولا روی) به فولاد یا آهن اضافه می‌شود تا از زنگ‌زدگی فلز مادر جلوگیری شود. گالوانیزاسیون یا روی‌اندود کردن فلزات، فرآیندی است که از ۳۰۰ سال پیش شروع شده و قدمتی طولانی دارد.

 

سپری سقف کاذب

 

محصول فولادی

 

پروفیل‌ها از جمله محصولات فولادی هستند که به شکل‌های مختلفی در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارند. مشخصات قابل توجه فولاد که باعث برتری آن نسبت به سایر مصالح ساختمانی می‌شود، مواردی مثل کشش، شکل‌پذیری و مقاومت در برابر فشار و کشش هستند.  پروفیل گالوانیزه چیست

 

کاربردی

 

در ادامه پروفیل گالوانیزه که یکی از پرکاربردترین نوع پروفیل‌ها در ساختمان‌سازی است را بیشتر می‌شناسیم. از این پروفیل به منظور مقاوم‌سازی و تقویت قاب‌های در و پنجره استفاده می‌شود تا از تغییر فرم قاب آن‌ها در برابر فشار جلوگیری شود. البته مقاوم‌سازی در و پنجره تمام کاربرد این پروفیل‌ها نیست.

 

نبشی سفید

 

 

فرایند گالوانیزه

 

فرآیند گالوانیزاسیون به نام لوییجی گالوانی نام‌گذاری شده که دانشمند ایتالیایی و ابداع‌کننده‌ این روش بوده است. یکی از متداول‌ترین روش‌های تولید این پروفیل‌ها، تولید پروفیل‌ گالوانیزه با روش گالوانیزه گرم است که در آن، قطعات در روی مذاب غوطه‌ور می‌شوند و با توجه به این که قیمت پروفیل گالوانیزه به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، ابعاد و نوع تولید آن بستگی دارد، بررسی روش تولید اهمیت دارد. گالوانیزاسیون یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت فولادها در محیط‌های خورنده است. روش‌های دیگری مثل روش سرد و الکترولیتی هم وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

همان‌طور که گفتیم، پروفیل گالوانیزه برای مقاوم‌سازی و تقویب قاب‌های در و پنجره‌های پی‌وی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند که ما به فولادی بودن این پروفیل‌ها اشاره کردیم، اما پروفیل‌های گالوانیزه ممکن است بعضا از آلیاژهای آهن و روی هم ساخته شود. اما گالوانیزاسیون فولاد یا آهن چگونه از آن فلز محافظت می‌کند؟ تا زمانی که پوشش روی دست‌نخورده و سالم باشد، از خوردگی فلز زیرین جلوگیری می‌شود.

 

پروفیل کناف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی