آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

ویژگی‌های پروفیل سبک

۴ دی ۱۴۰۲ 159 بازدید بدون دیدگاه
ویژگی‌های پروفیل سبک

همان‌طور که اشاره کردیم این نوع ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در این قسمت به برخی از این موارد به صورت خلاصه اشاره خواهیم نمود:ویژگی‌های پروفیل سبک:

 

سپری سقف کاذب

 

ابعاد گوناگون

شکل‌پذیری مطلوب

خاصیت آبکاری

کیفیت سطحی مطلوبی

جوش‌پذیری بالا

 

دقت ابعادی مطلوب در قطر و ضخامت

 

نبشی سفید

ویژگی‌های پروفیل سبک  ،  پروفیل‌های نبشی با بال ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر و ناودانی‌ها با سایز ۱۰، ۱۲ و ۱۸ در این گروه قرار دارند. پروفیل سبک از طریق فرآیند سرد حاصل می‌شود. استفاده از کشش سرد در این صنعت باعث شده تا مقاطع تولید شده، با هزینه و انرژی کمتری تولید شوند، از نظر کیفیت سطحی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند و با سرعت بالایی تولید شوند.

از جمله مهم‌ترین کارخانه های تولیدکننده پروفیل سبک می‌توان به کارخانه‌های نورد و پروفیل ساوه، صبا، خاور صنعت هما و توسعه فولاد ساب قزوین اشاره کرد.

تعیین قیمت پروفیل سبک

قیمت اعلامی برای نوع سبک در واحد وزن اعلام می‌شود. برای مثال اگر قیمت اعلامی برای یک کیلو برابر ۳۲۱۰ تومان باشد، در این صورت یک تن نوع سبک قیمتی معادل با ۳۲۱۰۰۰۰ تومان خواهد داشت.
قیمت آن به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به قیمت دلار، قیمت ورق نورد سرد و تعرفه‌های گمرکی اشاره کرد.
قیمت نوع سبک در واحد وزن مقداری از نوع سنگین بیش‌تر است، اما هزینه‌ آن در واحد طول از نوع سنگین کمتر خواهد بود و علت آن ضخامت و وزن کمتر نوع مبلی است. این محصول ضخامت و وزن کمتری در مقایسه با نوع سنگین دارند.

نوع مبلی در صنایعی مانند لوازم خانگی، دوچرخه‌‌سازی، کانتینر و مبلمان کاربرد فراوان دارد. این نوع ویژگی‌های زیادی دارد، همین امر سبب استفاده‌ گسترده از آن گردیده است.

 

پروفیل کناف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی