آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

انواع پروفیل گالوانیزه

۴ دی ۱۴۰۲ 161 بازدید بدون دیدگاه
انواع پروفیل گالوانیزه

پروفیل‌ گالوانیزه

 

انواع مختلفی دارد که بسته به سبک یا سنگین بودنش دسته‌بندی می‌شود. پروفیل‌های گالوانیزه می‌توانند سبک، سنگین، صنعتی یا کشاورزی باشند که هر کدام ضخامت، ابعاد و وزن متفاوتی دارند. از آن جایی که مورد استفاده‌ اصلی پروفیل‌های گالوانیزه در و پنجره است، پروفیل گالوانیزه در ابعاد متفاوتی برای ساختشان استفاده می‌شود. پروفیل گالوانیزه به شکل‌های مربعی و مستطیلی در بازار عرضه می‌شود. قطر قوطی‌های مربعی از ۱ تا ۴ میلی‌متر متغیر است، در حالی که قوطی‌های مستطیلی قطری بین ۱ تا ۳ میلی‌متر دارند.

 

انواع پروفیل

 

انواع پروفیل، کاربردهای گوناگونی در صنعت ساخت‌و‌ساز دارد. مثلا پروفیل U گالوانیزه با ضخامت ۱ تا ۲ میلی‌متر برای ساخت سقف سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضخامت‌های ۳ میلی‌متر برای ساخت ستون کاربرد دارد.

 

 

سقف کاذب

 

گالوانیزاسیون یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های محافظت از فولادها در برابر محیط‌های خورنده است. پروفیل گالوانیزه به خاطر موارد استفاده‌ای که پروفیل‌ها در در و پنجره دارند، بهترین انتخاب برای محیط‌های بیرونی است. هر چند که پروفیل‌های گالوانیزه در محیط‌های داخلی هم کاربرد دارند.

 

روش‌های مختلف برای تولید پروفیل گالوانیزه، ابعاد، ضخامت و کاربرد متفاوتی از آن‌ها می‌سازد که در نهایت بهترین انتخاب برای جلوگیری از خوردگی، زنگ‌زدگی و البته افزایش مقاومت در و پنجره‌هاست

 

یکی دیگر از خاصیت‌های پروفیل گالوانیزه، افزایش مقاومت و استحکام در برابر فشارهای جوی و باد در ساختمان‌های بلند است. پنجره‌های ساختمان‌ها و برج‌هایی که در ارتفاعات زیاد تحت تاثیر وزش نیروی باد هستند، به طور قابل توجهی تحت فشار هستند. در طبقات پایین‌تر نیز مواردی مثل نشست ساختمان، می‌تواند در طولانی‌مدت به قاب پنجره‌ها فشار وارد کند. برای انتخاب اندازه پروفیل گالوانیزه، به ابعاد پنجره دقت می‌کنیم.

 

پروفیل کناف

 

معمولا ضخامت پروفیل‌های گالوانیزه از یک میلی‌متر شروع می‌شود و بر حسب مورد استفاده افزایش پیدا می‌کند. هر چه سطح پنجره بزرگتر باشد، فشار وارده به پنجره بیشتر شده و به مراتب، ضخامت پروفیل‌های گالوانیزه نیز باید افزایش پیدا کند. استفاده از این پروفیل‌ها به خاطر پوششی که دارند، در محیط‌های بیرونی متداول‌تر است. اگه محیط‌های بیرونی رطوبت زیادی داشته باشند، جهات ساخت انواع لوله در پارکینگ‌ها، قطعات خاص در سازه‌های ساختمانی و به طور کلی ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سپری سقف کاذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی