آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

مزایا و تجهیزات مورد استفاده در نصب کناف

۱۷ تیر ۱۴۰۳ 111 بازدید بدون دیدگاه
مزایا و تجهیزات مورد استفاده در نصب کناف

با استفاده از کناف و گذراندن مراحل اجرای آن مدرن زندگی کنید

در این بخش میخواهیم درباره مزایا و تجهیزات مورد استفاده در نصب کناف بپردازیم امروزه در تمام دنیا ظاهر ساختمان و داخل ساختمان را طبق سلیقه خود مدرن و شیک میکنند که یکی از روش های آن استفاه از سقف کاذب است. این نوع سقف ها نه تنها جلوه زیبایی به دکوراسیون میدهد بلکه از لحاظ پوشاندن تاسیسات الکتریکی و مکانیکی همچنین نورردازی کاربرد دارد. اگر شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره کناف هستید در ادامه مطلب با من همراه باشید.

 

کناف چیست؟

کناف به دیوارهای پیش‎ساخته‌ای گفته می‎شود که برای نخستین مرتبه در سال 1932 میلادی، به وسیله یک شرکت آلمانی که knauf gips kg نام داشت، تولید و روانه بازار شد. کاربرد این صفحات در حال حاضر رونق خیلی زیادی دارد و بسیاری از طراحان و معماران از این سازه برای دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می‎کنند.

این صفحات درواقع سازه‎هایی هستند که با استفاده از سیمان و یا فلز تولید می‎شوند و از روکش سیمانی یا گچی نیز برخوردار هستند. تکنسین به کمک پیچ این صفحات را به یکدیگر متصل می‌کند و کار نصب این آیتم دکوراسیون را به انجام می‎رساند. با توجه به انعطاف‎پذیری قابل‎توجهی که این صفحات دارند، هر ایده‎ای با استفاده از آن‎ها می‎تواند اجرا شود و به دکوراسیون داخلی رنگ و طرح زیباتری دهد.

 

مزایای استفاده از این سازه

مراحل اجرای کناف به منظور ساخت دیوار، سقف و … به انجام می‎رسند و مزایای متفاوتی را برای صاحب سازه به همراه دارند. برای مثال سرعت نصب این ابزار فوق‎العاده بالا است و این امر به صرفه‎جویی در هزینه‎های ساخت و ساز کمک ویژه‎ای می‎کند. یکی دیگر از خصوصیات جذاب استفاده از این آیتم دکوراسیون، صرفه‎جویی در استخدام نیرو است. با توجه به این که نصب تایل‎های این سازه با سرعت بالایی انجام می‎شوند، در نتیجه برای بسیاری از فعالیت‎ها نیازی به استفاده از نیرو احساس نمی‎شود.

از سوی دیگر شما برای نصب تایل‎ها و حمل و نقل آن‎ها هزینه مناسبی را پرداخت می‎کنید. البته قیمت برخی دیگر از انواع این سازه از آنجایی که در برابر آتش‌سوزی و رطوبت مقاوم هستند، بیشتر از مدل‌های معمولی است. این آیتم دکوراسیون را می‎توان به عنوان یک سازه که دوست‎دار محیط زیست است، معرفی کرد که دلیل این موضوع هم بازیافت بیش از 75 درصد مصالح استفاده شده است.

سایر مزایای این متریال عبارت‎اند از:

  • مقاومت مناسب در برابر اشتعال به مدت 3 تا 3 ساعت و نیم
  • کاهش هزینه سازه و فونداسیون با توجه به کم شدن بار مرده ساختمان
  • پایین بودن وزن و مستحکم‎تر بودن ساختمان در برابر زلزله
  • قابلیت رنگ کردن سازه بعد از پایان مراحل نصب
  • زیرسازی کم برای شروع کار
  • عایق صوتی و حرارت بودن صفحات این آیتم دکوراسیون

مرور دقیق مراحل اجرای کناف

مراحل نصب این سازه با توجه به مدل نصب سقف یکپارچه، سقف مشبک، دیوار جداکننده و همچنین دیوار پوششی می‎تواند متفاوت باشد. کناف کاری یک روش نوین و پرکاربرد است که مراحل نصب آن باید به بهترین شکل و توسط تیم متخصص به انجام برسد.

نبشی سقید

 

در انجام این روش به جای استفاده از مصالح سنتی مانند گچ، سیمان و … ساختارهای خشک به کار گرفته می‎شود. اجرای مراحل این آیتم دکوراسیون از نظر زیبایی و ظرافت، ماندگاری، طرح‎های گوناگون، منعطف بودن و از همه مهم‌تر هزینه‌‎ها می‎تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

برای انجام مراحل اجرای این سازه باید یک سری از نکات اساسی مورد توجه قرار بگیرد که عدم توجه به آن‎ها ممکن است برای شما مشکل‎ساز شود. در قدم اول شما باید به دنبال مرکزی باشید که به کلیه مفاد قرارداد پایبند باشد و مراحل نصب این سازه را در سریع‎ترین زمان و کیفیت مناسب انجام دهد. دقت داشته باشید که رعایت نکردن این موضوع ممکن است هزینه‎های جدیدی را برای شما ایجاد کند. در ادامه نگاهی به مراحل نصب این آیتم دکوراسیون می‎اندازیم.

سقف یکپارچه

در سبک اجرای سقف یک‎پارچه، با به کارگرفتن مشخصات استاندارد فنی، نصب این سازه توسط واحدهای تولید به انجام می‎رسد. جالب است بدانید که سقف‎های یکپارچه را به طور معمول به عنوان جایگزینی برای سقف‎های کاذب مورد استفاده قرار می‎‌دهند. بعد از اینکه صفحات روی زیرسازی فولادی به وسیله پیچ و مهره محکم شد، مراحل اجرای کناف کامل می‎شود.

 

حال فرآیند درزگیری و همچنین بتونه ‎کاری سقف به انجام می‌رسد. سبک نصب سقف‎های یکپارچه در مقایسه با سایر سبک‌های سرعت بالاتر و در نتیجه هزینه کم‌تری دارد. به این دلیل که می‎توانید فرآیند رنگ‌‎آمیزی را بلافاصله پس از خشک شدن بتونه انجام دهید. از مزیت‎های مهم این روش می‎توان به دسترسی سریع و راحت به تاسیسات الکتریکی اشاره کرد.

سقف مشبک

در این روش شروع کار با انجام فرآیند زیرسازی انجام می‎شود. زیرسازی فولادی یکی از زیرسازی‎های سقف مشبک است. با انجام این فرآیند، این آیتم دکوراسیون به کمک پیچ و مهره روی سازه‏‎های فولادی نصب می‎شود. سپس باید مراحل بتونه‎کاری و همچنین درزگیری صفحات به انجام برسد. این روش هم از سرعت خوبی برخوردار است و می‎توان فرآیند رنگ‎آمیزی صفحه را کمی بعد از خشک شدن بتونه انجام داد.

دیوارهای کاذب پوششی

دیوارهای کاذب پوششی به طور معمول برای مرمت منازل و ساختمان‎های قدیمی به کار گرفته می‎شوند. این فرآیند با استفاده از دو روش باسازه و بدون سازه انجام می‎شود که هر یک از آن‎ها دارای کاربردهای خاص و توضیحات متفاوتی هستند:

  • باسازه: در این فرآیند صفحه‎های گچی این آیتم دکوراسیون به سازه‎ فلزی پیچ می‎شوند و جهت عبور تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، یک فاصله ایده‎آل بین زمینه و صفحه‎ها به وجود می‎آید
  • بدون سازه: در شیوه بدون سازه، اول با استفاده از پرفلیکس که نوعی خمیر مخصوص است، یک لایه از گچ را به طور مستقیم بر روی دیوار متصل می‎کنند. در مرحله بعدی با استفاده از بتونه درزگیری را انجام می‎دهند و در نهایت هم عملیات رنگ‌آمیزی، کاشی‎کاری، کاغذدیواری، نقاشی و … را به انجام می‎رسانند

 

دیوارهای کاذب جداکننده

بسیاری از پیمانکاران و معماران در پروژه‎های ساخت و ساز خود، از دیوارهای کاذب جداکننده به منظور جداسازی بخش‎های مختلف استفاده می‎کنند. این دیوارها در واقع نوعی قالب فولادی هستند و به طور معمول به شکل C و U مورد استفاده قرار می‎گیرند. در دیوارهای کاذب جداکننده صفحه‎های گچی به وسیله پیچ‎هایی به این سازه وصل می‎شوند و در نهایت درزگیری آن‎ها با استفاده از بتونه به انجام می‎رسد.

در ادامه این دیوارها جهت نصب کاغذدیواری، کاشی‎کاری، نقاشی و همچنین رنگ‎آمیزی آماده می‎شوند. شرکت برج صبا مراحل اجرای کناف در پروژه‎های سقف، دیوار و … را با کیفیت تضمین‎شده و استفاده از نیروهای متخصص و حرفه‎ای انجام می‎دهد.

اجزای مورد استفاده در این عملیات ساخت و ساز

برای انجام مراحل اجرای کناف وجود یک سری از تجهیزات ضروری است. به عنوان مثال وجود صفحه‎های گچی روکش‎دار در نصب این سازه بسیار الزامی است. چرا که این صفحه‎ها از قابلیت مقاومت خوب و مناسب در برابر اشتعال برخوردار هستند و می‎توانند در مقابل رطوبت نیز استحکام بالایی داشته باشند.

برخی از ابزار و تجهیزات مهم برای نصب این آیتم دکوراسیون عبارت‏‎اند از:

  • صفحات مسلح سیمانی (AQUAPANEL)
  • سازه سپری سقف مشبک
  • صفحه‎های گاردکس
  • مقاطع فولادی سبک
  • صفحه‎های آکوستیک و تصفیه‎کننده هوا
  • مصالحی مخصوص برای درزگیری
  • تایل‎های گچی و معدنی
  • سازه سپری سقف یکپارچه
  • ماستیک
  • بتونه درزگیر
  • پیچ‎های مخصوص برای متصل کردن سازه‎ها به هم
  • اندود پاششی ورمی پلاستر
  • پیچ‎های مخصوص برای متصل کردن پنل به سازه
  • ابزارهای مختلف
  • ادوات اتصالات و لوازم مربوط به آن
  • نوارچسب‎های جداکننده
  • سازه یا نوار حفاظت گوشه

هزینه مراحل اجرای کناف و عوامل موثر بر آن

هزینه خرید و نصب این سازه براساس چندین فاکتور مختلف مانند قیمت مصالح سازه برای زیرسازی، قیمت گچ برگ، قیمت مصالح برای درزگیری، موقعیت جغرافیایی محل پروژه و … مشخص می‎شود. دقت داشته باشید که تعرفه مجموعه‎هایی که مراحل نصب کردن این آیتم دکوراسیون را انجام می‎دهند ممکن است با هم متفاوت باشد.

سپری سقف کاذب

 

در ضمن قیمت نصب این سازه با توجه به وزن صفحات، روش نصب، ابعاد و اندازه و همچنین جنس سازه نیز ممکن است تغییر کند. شرکت برج صبا سابقه زیادی در زمینه فروش و انجام مراحل اجرای کناف دارد و این فعالیت‎ها را با قیمت‎های منصفانه و مناسب به انجام می‎رساند.

خرید و انجام مراحل اجرای کناف توسط برج صبا

همانطور که گفته شد، مراحل اجرای کناف اگر به طور اصولی و بادقت به انجام برسد، نتیجه خوبی را برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان به همراه خواهد داشت. این موضوع بستگی به مجموعه‎ای مجری این فعالیت و کیفیت کار آن‎ها بستگی دارد.

مجموعه برج صبا با بیش از 15 سال سابقه کار در این زمینه، می‎تواند خدمات کامل و باکیفیتی را ارائه کند. مجموعه ما برای نصب این سازه از مجرب‏ترین و متخصص‏ترین نیروها استفاده می‎کند که علاوه بر کیفیت بالا، از سرعت کار خوبی هم برخوردار هستند. مجموعه برج صبا یکی از معتبرترین مراکز فروش و نصب کردن این آیتم دکوراسیون است و همواره قیمت‎های منصفانه‎ و مقرون‎به‎صرفه‎ای را برای مشتریان در نظر گرفته است.

سوالات متداول

اجرای کناف چقدر طول می‎کشد؟

مدت زمان اجرای کناف وابسته به فاکتورهایی مثل ابعاد پروژه، موقعیت جغرافیایی، وزن صفحات و … است. البته روش پروژه و همچنین سرعت کار مرکز مورد نظر نیز باعث افزایش یا کاهش زمان انجام پروژه می‏شود.

آیا می‎توان شخصا فرآیند اجرای کناف را انجام داد؟

چنانچه از تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای فرآیند نصب کناف نیز برخوردار هستید، بهتر است اجرای این فرآیند را به دست افرادی بسپارید که از تخصص و البته تجربه لازم برخوردار باشند. در این صورت می‎توانید به نتیجه موردانتظار خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی