آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

کناف ترک می خورد؟

۲۹ تیر ۱۴۰۳ 53 بازدید بدون دیدگاه
کناف ترک می خورد؟

کناف چیست؟

کناف به عنوان یک مواد ساختمانی مدرن و پرکاربرد در طراحی داخلی ساختمان شناخته می‌شود. از صفحات روکش دار گچی که در طراحی داخلی ساختمان برای پوشش سقف و دیوار استفاده می‌شود، کناف تولید می‌شود. این محصولات در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و برای ایجاد زیبایی و شکوه در طراحی سقف و دیوار استفاده می‌شوند.

مزیت کناف

در مقاله های قبلی برج صبا بارهای بار درباره مزیت هایی که کناف و سقف کناف دارد صحبت کرده ایم و بازگو کرده ایم که در ساختمان سازی های امروزی بیشتر برای طراحی کردن دکوراسیون داخلی ساختمان از کناف استفاده می شود. اما مسئله اینجاست که آیا کناف ترک می خورد؟ و مانند کاغذ دیواری و رنگ آمیزی ساختمان می تواند دردسر ساز باشد.

سپری سقف کاذب

اجازه دهید ابتدا به مزیت های کناف اشاره مختصری داشته باشم و در ادامه به پاسخ اینکه کناف هم می تواند همچون کاغذ دیواری و دیگر روش های طراحی دکوراسیون داخلی مشکل ساز باشد صحبت خواهیم کرد.

از مزیت های کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کناف های پیش ساخته زودتر و سریع تر از گچ قابلیت اجرا دارند
  • بسته به کاربرد آن ها در محیط های معمولی، رطوبتی، حرارتی و… مورد استفاده قرار می گیرند
  • تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند
  • مراقبت کمتر ینسبت به گچ نیاز دارند

کناف ترک می خورد؟

حال که با کناف و مزیت های آن آشنا شدید دیگر زمان آن رسیده است که به سوال شما درباره اینکه کناف ترک می خورد؟ پاسخ دهیم.

سقف کاذب

گفتیم که کناف از مدرن ترین و جدیدترین مصالح خشک ساختمانی می باشد که این روزها بسیار از آن ها استفاده می شود. در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم که کناف هم مانند هر یک از مصالح ساختمانی که تا به حال دیده اید معایبی را در مقابل مزیت هایی که دارد نیز به همراه دارد که ترک خوردن آن یکی از معایبش است.

اما تا کنون شده به این موضوع فکر کنید که چرا این نوع از مصالح ساختمان سازی که دارای کیفیت بالایی می باشد باید ترک بخورد؟! عوامل و علت های متعددی وجود دارند که باعث ترک خوردن کناف ها می شوند که در ادامه به آن ها اشاره ای کرده ایم.

علت ترک خوردن کناف

از عمده ترین و اصلی ترین عاملی که می تواند در ترک خوردن کناف به آن اشاره کرد استفاده از مصالح بی کیفیت در دیوار و سقف ساختمان می باشد. کسانی که در نصب کناف از مهارت لازم برخوردار نیستند و همچنین از کیفیت مصالح ساختمانی هم اطلاعی ندارند از عمده افرادی هستند که با ترک خوردن کناف مواجه می شوند. بنابراین اگر می خواهید در ساختمان خود با چنین صحنه ای مواجه نشوید بهتر است که برای نصب کناف سقف و دیوار ساختمان خود از افرادی که در این زمینه مهارت کافی دارند استفاده نمایید.

از دیگر مواردی که در ترک خوردن کناف نقش دارند عدم استفاده از درزگیر می باشد. استفاده از درزگیر برای بتونه کاری دقیقا شبیه به  استفاده از کاه برای ساختمان های کاهگلی می باشد که مانع از ایجاد درز و ترک می شود. اگر به دقت توجه کنید زمانیکه نصب کناف ها را انجام می دهید در محل برخورد دو پنل کناف بر روی یکدیگر کنش های کوچکی به وجود می آیند به همین خاطر باید از نوارهای درزگیر استفاده نمایید.

مسئله مهم دیگر لرزش ساختمان است که می تواند موجب ترک خورن کناف شود. لرزش های ساختمانی باعث ایجاد ضربه هایی به پنل ها شده و باعث ایجاد ترک در کناف می شوند.

حرف آخر

برای طراحی داخلی ساختمان خود اگر می خواهید از کناف استفاده نمایید سعی کنید که از افراد با تجربه و استاد کار استفاده کنید و از آن ها کمک بخواهید تا شما را در این زمینه یاری و راهنمایی کنند. زمانیکه از افراد با تجربه کمک بخواهید کمتر جای نگرانی وجود دارد و دیگر شاهد ترک های ریز و درشت بر روی کناف سقف و دیوار ساختمان خود نخواهید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی