آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

کاربرد اتصال ورق کناف سیمانی

۲۷ تیر ۱۴۰۳ 27 بازدید بدون دیدگاه
کاربرد اتصال ورق کناف سیمانی

کاربرد اتصال ورق کناف سیمانی چیست؟

می‌خواستم درباره ورق کناف سیمانی صحبت کنیم. این مصالح جزء پرکاربردترین مصالح در ساخت و ساز هستند و در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. ورق کناف سیمانی توسط تولیدکنندگان حرفه‌ای در ایران تولید می‌شود و ویژگی‌های بسیاری دارد. با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از مصالح در دنیای واقعی وجود دارند و تنوع این محصولات زیاد شده است.

آشنا شدن با ورق کناف سیمانی

در واقع ورق کناف سیمانی یکی از پرکاربردترین ابزاری است که در صنعت های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های کناف صفحه هایی هستند که بیشتر از فلزهای مختلف ساخته می شوند و روی سطح آن ها توسط گچ یا سیمان پوشش داده می شود. ورق کناف سیمانی بیشتر در پروسه بازسازی ساختمان استفاده می شوند و در قسمت های مختلف سازه به کار می روند. بیشترین قسمت هایی که از ورق کناف سیمانی استفاده می شود شامل دیوارهای خارجی و‌‌ داخلی یک فضا، سقف های کاذب، ایستگاه های مترو و … است. این ورقه ها شبیه به چهارضلعی هایی است که دور آن را الیاف شیشه ای پوشانده است و در فضاهای زیادی از آن ها استفاده می شود.

نبشی سفید

انواع ورق های کناف سیمانی

در واقع ورق کناف های سیمانی در فضاهای بسیاری کاربرد دارند. توجه داشته باشید برای نصب این ورق ها باید از مصالح خاصی مثل پشم سنگ، نوار فوم کناف، چسب کاشی، عایق رطوبتی و … استفاده شود که نصب این ورق ها را بسیار آسان تر می کند. ورق کناف های سیمانی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • انواع کناف های سیمانی از نظر مدل: کناف های سیمانی از مدل های مختلفی ساخته می شوند که در بین انواع مختلف آن، مدل های ساده و طرح چوب مورد پسند عموم مردم هستند. مدل های چوبی این ورقه ها در بازسازی محیط های متنوع برای ساختن دیوارها و یا سقف های کاذب استفاده می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که از عبور کردن صوت و گرما تا حد بسیاری پیشگیری کند.

سپری سقف کاذب

  • انواع ورق کناف های سیمانی از نظر محکم بودن: از دیگر دسته بندی ورق کناف سیمانی، دسته بندی خارجی و داخلی و اسکای لایت می باشد. مدل های داخلی و اسکای لایت به نسبت مدل های خارجی در برابر رطوبت و آب محکم تر هستند. به همین دلیل از این ورقه ها در فضاهایی مثل سرویس های بهداشتی، استخرها، آشپزخانه های صنعتی و … استفاده می شود. اما مدل های خارجی این ورقه ها در برابر ضربه بسیار محکم هستند و به همین دلیل بیشتر در فضاهای خارجی و برای ساختن نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شوند.

ورق کناف سیمانی در چه جاهایی کاربرد دارد؟

ورق کناف سیمانی در فضاهایی مثل سرویس بهداشتی، محیط های درمانی و بیمارستانی، آزمایشگاه ها، فضاهای ورزشی، مجتمع های اداری، تجاری و منازل مسکونی بسیار کاربرد دارد. همچنین ورق کناف های سیمانی ویژگی های پرکاربرد و فوق العاده ای دارند. علاوه بر این، این ورق ها داری قیمت مناسب، نصب و اجرای ساده، محکم بودن در برابر آتش سوزی هستند. به همین علت در بیشتر سازه ها از آن ها استفاده می شود.

سقف کاذب

مزایای ورق کناف سیمانی

  1. مقاوم بودن: ورق کناف های سیمانی به دلیل اینکه ساختار آن ها با سیمان و الیاف است، مقاومت بالایی دارند. همچنین گزینه مناسبی برای استفاده در دیوارها، سقف ها و نماهای خارجی ساختمان هستند.
  2. عایق صدا و‌حرارت: الیافی که در ورق های کناف سیمانی استفاده شده است، عایق های بسیار مناسبی برای صدا و حرارت هستند. بنابراین استفاده از این ورق ها در سازه ها، موجب کاهش تلف شدن انرژی و به وجود آوردن فضایی دنج و آرام می شود.
  3. کم وزن: اگر بخواهیم ورق های کناف سیمانی را با آجر و‌ بلوک مقایسه کنیم، ورق ها وزن سبک تری دارند. بنابراین حمل و‌نقل و نصب آن ها را ساده تر می کند.
  4. نصب ساده: ورق های کناف سیمانی به آسانی و به سرعت نصب می شوند. برای نصب کردن آن ها ابزارهای خاص و‌ ملات نیاز نیست و می توان از آن ها در سیستم های سازه خشک استفاده کرد.

نتیجه گیری

ورق کناف سیمانی به عنوان یکی از مصالح نوین و پرکاربرد در صنعت ساختمان، جایگزینی ایده‌آل برای روش‌های سنتی ساخت و ساز محسوب می‌شود. این ورق‌ها با مزایای متعدد خود، توجه بسیاری از مهندسین و سازندگان را به خود جلب کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی