آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

مقایسه سقف کناف با رابیتس

۲۹ تیر ۱۴۰۳ 63 بازدید بدون دیدگاه
مقایسه سقف کناف با رابیتس

کناف چیست؟

کناف و رابیتس به عنوان صفحه‌های روکش دار گچی شناخته می‌شوند که توسط شرکت‌های معتبر کناف تولید می‌شوند. این محصولات نسبتاً جدید در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌آیند و در بازسازی ساختمان‌ها به عنوان جایگزین مناسب برای روش‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب کناف و رابیتس، هر یک دارای ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود هستند که باعث شده است که مهندسان و طراحان در انتخاب بین این دو روش برای طراحی و بازسازی ساختمان‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

گفتیم که کناف نوعی روکش گچی می باشد و از نسل های جدید گچ به شمار می آید که در جایگاه خود دارای مزیت های بسیاری می باشد. یکی از خصوصیات و ویژگی های کناف این است که خیلی زودتر از گچ قابل اجرا می باشد و دارای طرح های بسیار شیک و زیبایی می باشد

رابیتس چیست؟

رابیتس هم نوعی ورق فولادی مشبک می باشد که در سقف کاذب، گچ کاری، پوشاندن بتن سیمانی و تیر آهن مورد استفاده قرار می گیرد.

رابیتس از ورق های گالوانیزه گرم و با ضخامت ۲۵ تولید می شود که با سیم های مفتولی به صورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می شود.

در حقیقت رابیتس برای پیوستگی سطوح دیوار و درست کردن بستر مناسب برای نصب تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برایتان جالب باشد که این نکته را در مقایسه سقف کناف با رابیتس بدانید که سقف کاذب رابیتس از پر استفاده ترین سقف های کاذب کناف می باشد.

سپری کلیک

سازه این سقف کاذب تشکیل شده از نبشی و میلگرد می باشد که ابعاد آن هم معمولا ۲۴۰*۶۰ سانتی متر می باشد.

مزایای سقف رابیتس

مطلبی که لازم است در مقایسه سقف کناف با رابیتس باید بدانید مزیت های کناف و رابیتس می باشد که درباره مزیت های کناف بارها در مقاله های قبلی که در برج صبا منتشر شده است برایتان توضیح داده ایم. حال می خواهیم به مزیت هایی که رابیتس دارا می باشد نیز اشاره مختصری داشته باشیم.

گفتیم که رابیتس از گالوانیزه تشکیل شده است و اولین مزیت آن این است که به خاطر ساختار گالوانیزه ای که دارد دچار زنگ زدگی نخواهد شد همچنین کیفیت ورق های گالوانیزه بسیار مهم می باشد که این موضوع در زمان خرید بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

رابیتس دارای ایمنی بسیار بالایی در برابر آتش سوزی می باشد.

امکان ایجاد ترک در این سقف ها بسیار کم می باشد و با اجرا و استفاده از سقف رابیتس مشکلات ترک خوردگی در ساختمان را دیگر شاهد نخواهید بود

همچنین این سازه امکان ایجاد طرح های زیبا را در سقف فراهم می سازد.

از مزیت های جالب درباره رابیتس این است که بدون نیروی متخصص هم می توان برای نصب آن ها اقدام کرد.

نبشی سفید

مقایسه سقف کناف با رابیتس

گفتیم که کناف و رابیتس هر یک در جایگاه خود دارای مزیت ها و معایبی می باشند که باعث شده است ما در این مقاله به مقایسه سقف کناف با رابیتس بپردازیم از جمله مواردی که در مقایسه این دو نوع سقف می توان به آن ها اشاره کرد عبارتند از:

  • وزن
  • زمان اجرای کار
  • مقاومت
  • قیمت
  • ترمیم پذیری
  • نیروی متخصص
  • کیفیت

وزن هر متر مربع کناف ۰٫۵ کیلوگرم می باشد که مثلا برای هر متر مربع شما به ۶ متر طول از کناف نیاز دارید  و این چیزی نزدیک به ۱۱ کیلوگرم می باشد در حالی که رابیتس حدودا ۱ کیلوگرم می باشد و هرمتر مربع آن تقریبا ۵ کیلوگرم رابیتس نیاز دارد. بنابراین از لحاظ وزن، سقف کاذب کناف بسیار سبک تر از رابیتس است.

زمانی را که شما لازم است برای رابیتس بندی صرف نمایید چیزی نزدیک به ۱۰ روز می باشد در حالی که برای کناف می توانید در مدت زمان ۲ روز هم کار ساختمان خود را انجام دهید.

مقاومتی که کناف و رابیتس دارند به هیچ وجه با یکدیگر قابل قیاس نمی باشند  زیرا شما در سیستم کناف نیازی به جوشکاری ندارید اما در رابیتس کاری استفاده از جوشکاری لازم می باشد. پس مقاومت سقف کاذب کناف بیشتر از رابیتس می باشد

هزینه های جانبی که سقف رابیتس می تواند برای شما به وجود آورد بیشتر از هزینه های کناف می باشد و میزان وزنی کناف هم بسیار کمتر از رابیتس می باشد.

یکی دیگر از مقایسه های کناف و رابیتس ترمیم پذیری این دو سقف می باشد که آمارهای بدست آمده در امور ساختمانی نشان داده اند که بعد از مدتی تاسیسات عبور کرده از سقف کناف نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد و این نشان دهنده این مطلب است که کناف راحت تر از رابیتس قابل باز شدن می باشد و قابلیت ترمیم پذیری بیشتری را دارد.

زمانیکه شما می خواهید ار رابیتس برای سقف ساختمان خود استفاده نمایید نیاز به نیروی بیشتری دارید این در حالی است که برای کناف شما با تعداد کم هم می توانید این کار را انجام دهید اما استفاده از سقف کناف نیازمند نیروی متخصص می باشد زیرا در صورت نداشتن تخصص لازم امکان ترک خوردن این سازه بسیار زیاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی