آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

طول و عرض ورق کناف

۳۱ تیر ۱۴۰۳ 83 بازدید بدون دیدگاه
طول و عرض ورق کناف

دکوراسیون سقف

سیستم ساخت و ساز خشک یک روش مدرن و محبوب در صنعت ساختمان است که در انواع پروژه‌ها استفاده می‌شود. از جمله مصالح استفاده شده در این سیستم، پنل‌های روکش داری که از گچ ساخته شده‌اند، به عنوان مصالح اصلی استفاده می‌شوند. این سیستم به خوبی در طراحی دکوراسیون و اجرای دکوراسیون سقف و سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکوراسیون سقف یکی از عناصر مهم در زیبایی داخلی خانه است و با استفاده از انواع ورق‌های کناف با ابعاد و طرح‌های مختلف، می‌توان طراحی‌های زیبا و جذابی بر روی سقف ایجاد کرد. این نوع دکوراسیون به دلیل تنوع و زیبایی طرح‌های کناف، جذابیت و شکوه بیشتری به فضا اضافه می‌کند.

با استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک و مصالح گچی، می‌توانید دکوراسیون داخلی خود را به شکل‌های جذاب و زیبا تغییر دهید و زیبایی فضای خود را افزایش دهید.

نبشی سفید

ورق کناف چیست

ورق کناف نوعی پنل گچی است با روکش کاغذی که در به وجود آوردن سقف های کاذب، دیوارهای کاذب و ایجاد دکور بر روی سقف و یا دیوار کاربرد دارد.

سقف ها و دیوارهایی که از ورق کناف و تفاوت در طول و عرض ورق کناف طراحی و دیزاین می شوند بسیار زیبا و دارای تاثیرات مثبت در مکان استفاده را دارد. ورق کناف مانند یک بوم نقاشی عمل می کند تا طراحان با ذوق و خلاقیت خود از آن در جهت زیبایی منزل و داخل ساختمان استفاده شود. ورق کناف در اندازه ها و انواع مختلف ضخامت وجود دارد که هر کدام با توجه به هدف و کاربردش در طراحی و دیزاین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام کناف در اصل در سیستم ساخت و ساز خشک و یا بدون استفاده از آب است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با خصوصیات ورق کناف بیشتر اطلاعات کسب خواهیم کرد.

سپری کلیک

خصوصیات و مزایای ورق کناف

استفاده از ورق کناف مزیت های بیشتری به جز زیبایی و جذابیت در طرح و اجرای آن به همراه دارد و موجب آن شده است که از نظر فنی و مزایای دیگری هم مورد استقبال قرار گیرد.

  • ورق کناف سبک است و ایجاد بار اضافی نمی کند.
  • در زمان صرفه جویی می شود و در حداقل زمان نصب و اجرا می شود.
  • نسبت به ابزار و مصالح دیگر مقرون به صرفه است.
  • می توان آن ها را تعمیر کرد.
  • قابلیت برداشت دارند.
  • نیاز به نیروی انسانی زیادی در امر نصب و اجرای آن نیست.
  • به عنوان یک پوشش ضد آب و ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ترمیم و تعویض آسان
  • هزینه پایین در حمل و نقل

طول و عرض ورق کناف

بسته به نوع طراحی و شرایط محیطی از ضخامت و طول مشخصی از صفحات کناف استفاده می شود. ولی به طور معمول اندازه و طول و عرض ورق کناف تقریبا اندازه ۱۲۰*۲۴۰ است.

انواع ضخامت سقف کناف و اندازه ورق کناف

در واقع ورق کناف همان پنل های گچی هستند که در طراحی گچ و دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه ورق کناف تقریبا حدود ۱۲۰*۲۴۰ است.

سقف کناف از انواع ضخامت برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اندازه ورق کناف با ضخامت ۶ میلی متر

از پنل های کناف در این ضخامت برای اجرای طرح های قوس و منحنی دار استفاده می شود.

اندازه ورق کناف با ضخامت ۱۰ میلی متر

این ضخامت برای اجرای طرح هایی با انحنای زیاد صورت می گیرد و برای سقف کناف مورد استفاده نیست.

اندازه ورق کناف با ضخامت ۱۲ میلی متر

در این اندازه ضخامت بیشتر در ساخت دیوارهای جدا کننده کناف و غیر باربر، دیوار کناف پوششی و سقف کناف دکوراتیو و یا ساده استفاده می شود.

صفحه سقف کناف با ضخامت ۱۵ و ۱۸ میلی متر و بالاتر

استفاده از این صفحات کناف که دارای ضخامتی ۱۵ و ۱۸ میلی متر و یا بالاترند برای قسمت هایی استفاده می شود که مقاومت بیشتری نیاز است. هم چنین از این صفحات می توان برای قسمت هایی که احتمال برخورد اجسام خارجی وجود دارد هم استفاده به عمل آید.

قیمت ورق کناف

چند عامل مهم در تعیین هزینه قیمت ورق کناف موثر است و معمولا بر اساس آن می توان هزینه نسبی از ورق کناف را به دست آورد. این عوامل را ذکر می کنیم.

  1. قیمت گچ برگ
  2. قیمت مصالح سازه
  3. قیمت مصالح درزگیری
  4. دستمزد اجرا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی