آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

سقف کاذب طرح سنتی

۲۷ تیر ۱۴۰۳ 78 بازدید بدون دیدگاه
سقف کاذب طرح سنتی

سقف کاذب طرح سنتی چیست؟

اگر شما به نقش‌های سنتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طرح‌های سنتی برای تغییر دکوراسیون خود استفاده کنید. یکی از تغییرات دکوراسیونی که می‌تواند فضای سنتی و آرامی را در محل زندگی شما ایجاد کند، استفاده از سقف کاذب با طرح سنتی است. طرح‌های سنتی شامل رنگ‌های آرامش‌بخش، طرح‌های اسلیمی و گل‌های پیچ و تاب خورده الهام گرفته از طبیعت می‌باشد و حسی از اصالت و قدمت را به افراد القا می‌کند.

همچنین این نوع طرح‌ها برای مکان‌هایی نظیر هتل‌ها و رستوران مناسب است و تم سنتی را به آنها می‌دهد. در طرح‌های سنتی از نقوش اسلیمی، هندسی گل و… استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب از سقف کاذب مزایا و انواع این سقف کاذب طرح سنتی را بررسی می‌کنیم.

سپری کلیک

مزایای سقف کاذب طرح سنتی چیست؟

این سقف ها دارای مزایایی می باشند که افراد را به سوی این نوع سقف ها سوق داده است، در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می کنیم.

  • زیبایی و اصالت: این طرح‌ها با نقش‌های اصیل ایرانی و سنتی فضایی سنتی را خلق می کنند. همچنین سقف کاذب طرح سنتی  قابل استفاده در فضاهای مختلف مانند منازل، هتل ها و رستوران های سنتی نیز می باشد.
  • قابل سفارشی سازی: شما می‌توانید هر طرحی که مد نظر دارید، را روی سقف خود اجرا کنید. این ویژگی باعث می شود تا بتوانید با توجه به سبک دکوراسیون طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • انواع سقف کاذب طرح سنتی

    سقف کاذب سنتی در روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه انواع این سقف‌ها را بررسی می‌کنیم.

    سقف کاذب گچ بری برای اجرای نقوش سنتی

    در این نوع سقف ها طرح‌های سنتی توسط دست طراحی می شوند. این نوع سقف جز زیباترین و رایج ترین سقف‌های کاذب برای طراحی نقوش سنتی می‌باشد. با گچ بری می توان انواع طرح ها و خطوط اسلیمی و سنتی ظریف را پیاده سازی کرد. برای اجرای این نوع سقف از متخصصین حرفه ای کمک بگید تا طرح را بتواند به خوبی اجرا کند. معمولا این سقف ها قیمت بالاتری نسبت به سایر سقف های کاذب دارد.

    استفاده از سقف کاذب چاپی برای طرح های سنتی

    برای ایجاد سقف کاذب طرح سنتی، می توان طرح مورد نظر را روی ورقه‌های pvc چاپ کرد. قیمت این سقف نسبت به قیمت سقف کاذب گچ‌بری کمتر است و نصب آسان‌تری را دارد. این سقف ها پیچیدگی گچ بری را ندارند و عایق صوتی و حرارتی می باشند، به همین علت می توانند صدای محیط را جذب کنند. علاوه بر این استحکام و دوام بالایی دارند.

    همچنین نقوش سنتی را می توان روی سقف های کاذب آسمان مجازی که به شکل طلقی می باشند، چاپ کرد و به صورت چند تایل کنار هم قرار داد.

    نکات مهم در انتخاب سقف کاذب سنتی

    • رنگ بندی: رنگ بندی طرح‌های سنتی باید با عناصر دکوراسیون مطابقت داشته باشد.
    • اندازه فضا: هر چقدر فضای شما کوچکتر باشد، برای اینکه منزل بزرگتر دیده شود، باید از طرح‌های ساده‌تری استفاده کنید.
    • کیفیت بالا: برای استحکام بالای سقف کاذب، باید متریال استفاده شده با کیفیت باشد تا سقف کاذب در برابر عوامل خارجی مقاومت بالایی داشته باشد.
    • اجرای دقیق طرح: طرح باید با دقت اجرا شود، تا اصالت و زیبایی را به نمایش بگذارد. بنابراین از متخصصین حرفه ای، برای نصب این نوع سقف کمک بگیرید.

سپری سقف کاذب

کاربرد سقف کاذب با نقوش سنتی

  1. رستوران‌ها و هتل‌ها: این نقوش با ایجاد فضایی با شکوه و مجلل نظر مهمانان و مشتریان را به مکان جلب می کند.
  2. منازل: این سقف ها در اتاق خواب و منزل فضایی دنج و آرامش بخش را خلق می کند.
  3. موزه‌ها و مکان‌های تاریخی: سقف کاذب اصیل ایرانی اصالت و ظاهر تاریخی را حفظ می کند و اصالت را به ساختمان می‌بخشد. بنابراین سقف کاذب طرح سنتی قابل استفاده در موزه ها و مکان های تاریخی می باشد.

 قیمت سقف کاذب سنتی

قیمت سقف کاذب سنتی بسته به نوع آن، هزینه اجرت، کیفیت متریال و اندازه فضای اجرایی متغیر است. همچنین قیمت سقف کاذب طرح سنتی نسبت به سایر سقف های کاذب دیگر بالاتر است.

سخن پایانی

سقف کاذب سنتی یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به طرح‌های سنتی و ایجاد ظاهری اصیل در خانه خود علاقه‌مند هستند. این نوع سقف ها در طرح و رنگ های مختلف قابل اجرا می باشد. این سقف ها را پس از در نظر گرفتن فضا و انتخاب طرح می توان از فروشگاه های معتبر و افراد متخصص در الگوهای متفاوت سفارش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی