آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

برش صفحات کناف

۳۱ تیر ۱۴۰۳ 81 بازدید بدون دیدگاه
برش صفحات کناف

سقف کناف یکی از روش‌های مدرن و جذاب برای دکوراسیون داخلی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طرح‌های متنوع و جذاب کناف، به افراد امکان می‌دهد تا سقف خود را با طرح‌ها و الگوهای دلخواه زیبا و جذاب کنند.

برش صفحات کناف نیز یک فرآیند مهم در نصب و اجرای سقف کناف است. برش صفحات کناف به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام شود، تاثیر بسیار زیبایی بر روی نتیجه نهایی خواهد داشت. برای برش صفحات کناف، ابزارهای مناسب و تجربه لازم در این زمینه لازم است.

جذابیت کناف

جذابیت کناف در طراحی دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نیست و می توان گفت بهترین و تنها ابزاری که می توان به کمک آن سقف را به طریق مختلف و با طرح های گوناگون دکور کرد استفاده از کناف است.

در مورد جذابیت سقف کناف و جلوه ای که به دکوراسیون شما میدهد در دیگر مقالات بسیار پرداخته ایم و شما می توانید این نوشته ها را در صفحه مقالات همین سایت مطالعه کنید و با انواع مدل های کناف، نور پردازی در داخل کناف و دیگر موارد آشنا شوید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

نبشی سفید

نصب و برش صفحات کناف

همانطور که می دانید صفحات گچی کناف از پیش ساخته شده اند و به همین علت به سرعت نصب میشوند و سرعت نصب آن ها بسیار سریع است.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که صفحات کناف چگونه و در چه محلی برش داده میشوند. صفحات از پیش ساخته شده کناف از قبل برش داده نمی شوند چرا که در این صورت جا به جایی آن ها سخت میشود و ممکن است در حین جا به جایی آسیب ببیند و بشکند. به همین جهت در محل نصب، نصاب اقدام به برش صفحات طبق طرح درخواستی شما میکند.

این برش به وسیله ابزار های مختلف انجام میشود. با توجه به طرح انتخابی مشتری نصاب، ابزار لازم برای برش را انتخاب میکند چرا که هر طرح ابزار خاص خود را برای برش می خواهد و نمیشود تمام طرح ها را با یک ابزار برش داد.

به طور کلی با سه ابزار مختلف می توان پنل های گچی را برش داد که در اد امه به بررسی هر کدام می پردازیم.

برش به کمک تیغ برش کناف و شمشه خط کشی

در ابتدا طرح مورد نظر روی کناف پیاده سازی میشود. سپس محل برش روی کناف توسط نصاب مشخص می شود و بعد از این مرحله محل های مشخص شده با تیغ برش کناف، برش داده میشود. توجه کنید که شیار ایجاد شده توسط تیغ باید به عمق ۲ میلی متر باشد و حین برش پنل گچی باید کاغذ روکش نیز کاملا برش بخورد.

در مرحله آخر صفحه گچی کناف پشت و رو میشود سپس ضربه ای به آن وارد میشود و صفحه از محلی که شیار ایجاد شده جدا میشود. در این حالت صفحه کناف آماده نصب است.

برش با اره دستی

اگر قصد برش نوار هایی با عرض کمتر از ۵ سانتی متر را داشته باشیم از این نوع برش استفاده میکنیم. همچنین برای برش صفحات کناف L مانند استفاده از اره دستی برای برش بسیار مناسب است. صفحات مرکب کناف نیز به وسیله اره دستی به خوبی برش میخورند.

سقف کاذب

لازم است در مورد صفحه مرکب اندکی بیشتر توضیح دهیم. صفحه مرکب کناف به صفحه ای گفته میشود که پشت پنل گچی یک لایه به عنوان عایق وجود دارد. این عایق می تواند جنس های مختلف و متفاوتی داشته باشد.

برش با دستگاه برش طولی و برش قرقره ای

دستگاه برش طولی و برش قرقره ای امکان برش نوار با عرض ۵ الی ۶۰ سانتی متر را به ما میدهد و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت. نوار هایی که عرض آن ها کم است با تیغ برش به سختی برش داده میشوند اما به وسیله برش طولی و برش قرقره ای به راحتی و به سرعت می توان نوار با عرض خیلی کم را برش داد.

شاید مزیت اصلی و مهم استفاده از برش طولی و برش قرقره ای سرعت برش بالا باشد همچنین اگر نصاب از این ۲ ابزار استفاده کند نیاز به نفر اضافه ندارد و به تنهایی می تواند برش های لازم را اجرا کند.

امروزه بیشتر برش طرح های کناف به وسیله دستگاه برش قرقره ای انجام میشود چرا که توسط این دستگاه میشود طرح های موج دار با عرض کم را برش داد.

نکات مهم

  • توجه کنید که تمامی لبه هایی که برش خورده اند حتما باید قبل از نصب پرداخت شوند و بدون پرداخت نمی توان هیچ صفحه ای گچی را نصب کرد. لبه صفحات کناف توسط رنده مخصوص یکنواخت می شوند تا تیز نباشند.
  • به وسیله پخ زن لبه های کناف پخ زده میشود. پخ زن یکی از ابزار هایی است که به سیله آن لبه های تیز کناف گرفته می شود. در مرحله آخر کاغذ های اضافی که به صفحات کناف چسبیده اند جدا میشوند و صفحات بریده شده آماده نصب میشوند.
  • مهارت نصاب در اجرای پخ و پرداخت کردن بسیار مهم است و تاثیر زیادی در زیبایی طرح کلی کناف دارد.
  • برای اینکه صفحات کناف سقف حداکثر مقاومت را داشته باشند باید صفحات گچی برش خورده به صورت عرضی نصب شوند. همواره به یاد داشته باشید که در نصب صفحات گچی کناف باید یک سازه لبه برش خورده را پشتیبانی کند.
  • اتصالات صفحات گچی به زیر ساز ها به وسیله پیچ و مهره مخصوص کناف و با دستگاه مخصوص پیچ زن نصب می شود، و بر خلاف تصور عموم برای نصب صفحات گچی کناف از جوشکاری استفاده نمی کنند.

سخن آخر

کناف یکی از بهترین سازه ها برای دکور کردن سقف است. اجرا و نصب این سازه احتیاج به مهارت و تجربه کافی دارد. همچنین استفاده از ابزار درست برای برش صفحات در زیبایی کناف بسیار تاثیر گذار است. اگر به دنبال کناف با طرح خاص و زیبا هستید بهتر است برای نصب صفحات از نصاب ماهر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی