آدرس

میدان 9 دی، بسمت راه آهن، خیابان ایروانی، بن بست زربافیان، پلاک 291

تلفن

02155460198 - 02155460199 - 02155461419

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت چیست؟

۳ دی ۱۴۰۲ 32 بازدید بدون دیدگاه
سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت چیست؟

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت یعنی چه؟

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت چیست؟  می‌دونیم که همه سقف ها عایق صوت هستن یعنی امواج صوتی رو از خودشون عبور نمیدن و اون ها رو به محیط بازمیگردونن. اما مشکل اینجاست که این بازگشت صوت، بجز تولید سر و صدا چه اثری می‌تونه داشته باشه؟

یعنی فقط عبور ندادن صوت ملاک نیست و بلکه جذب صوت هم مهمه. اینجاست که سقف کاذب آکوستیک خودنمایی می‌کنه. سقف کاذب آکوستیک که جاذب صوت است، سر و صدای محیط رو کم می‌کنه.  آکوستیک قیمت مناسبی داره و یک سقف کاذب ارزان محسوب میشه. سقف  آکوستیک از رده سقف‌های مشبک است.

 

سپری سقف کاذب

 

از چه چیزی تشکیل شده؟

این سقف از تایل‌های گچی، چوبی، مقوایی و یا پارچه ای تشکیل میشه. ضمنا زیرسازی این سقف از پروفیل‌های سپری است. این پروفیل‌ها هم یا آلومینیومی هستند و یا گالوانیزه. در این نوع سقف، هر تایل در قاب خودش می‌خوابه. پس سقف کاذب آکوستیک راحت تعمیر میشه و دسترسی به فضای پشت اون سخت نیست. این نوع سقف، عمدتاً در فضاهای مسکونی کاربردی نداره.

 

چه کاربردی داره؟

 

کاربرد اون در جاهاییه که بخوایم از حجم سر و صدای محیط بکاهیم؛ مثل سینماها، سالن‌های تئاتر، تالارها، سالن‌های کنفرانس، استودیوها، بانک‌ها و سالن‌های کنسرت. این نوع سقف، زیبایی ویژه‌ای هم نداره. با توجه به اقتصادی بودن قیمت این نوع سقف، پیشنهاد ویژه ما استفاده از سقف آکوستیک در فضاهای آموزشی، فضاهای مطالعاتی و اتاق جلسات نیز هست.

 

سقف کاذب چیست؟

 

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت چیست؟    که در واقع یک سقف ثانویه هست، به عنوان یک پوشش در زیر سقف اصلی نصب میشه و خودش سقف اصلی ساختمان نیست. تحمل وزن سقف کاذب به عهده دیوارها و سقف اصلی خانه است. این سقف برای کاربردهای مختلفی مثل عایق کردن سقف اصلی در برابر صوت و حرارت، پوشاندن تاسیسات سقف اصلی و یا زیبایی فضا به کار برده میشه.

 

نبشی سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی